Corona-protocol thuisbezoek

Nu de Corona-crisis wat langer duurt en het einde van de maatregelen nog niet in zicht is, kan het natuurlijk voorkomen dat u thuis problemen heeft met de computer en daarbij hulp nodig heeft.

We komen beperkt bij u thuis voor problemen of werkzaamheden die niet via hulp-op-afstand kunnen worden opgelost of uitgevoerd.

Daarbij houden wij de volgende regels aan:

  • Voor de afspraak, zullen wij u bellen om te informeren of niemand binnen uw huishouden griep of verkoudheidsklachten heeft
  • U doet de deur open en vertelt waar de werkzaamheden moeten plaatsvinden
  • Wij verzoeken u om naar een andere ruimte te gaan
  • We zullen de werkzaamheden uitvoeren
  • Na uitvoering van de werkzaamheden, zullen wij uw toetsenbord en/of muis desinfecteren

Zorgt u voor het volgende:

  • Leg een briefje met daarop het wachtwoord van uw computer, bij uw toetsenbord. Soms moeten wij de computer opnieuw opstarten en dan hebben wij het wachtwoord weer nodig
  • Als er een apparaat op de wifi moet worden aangesloten, schrijf dan op dezelfde briefje de naam en wachtwoord van uw wifi-netwerk en het wachtwoord om bij de instellingen van uw router te komen (dit is een ander wachtwoord dan het wifi-wachtwoord!)
  • Wij geven geen uitleg of toelichting op hetgeen wij gedaan hebben en laten niets zien op de computer. Is dat wel wenselijk, dan kunnen we na ons bezoek een hulp-op-afstand sessie inplannen. U kunt dan achter uw computer zitten en wij kijken met u mee. Op die manier kunnen we alles uitleggen en laten zien hoe dingen werken.